Bikers'Festival Gedrag op het circuit
GEDRAG OP HET CIRCUIT
- Vóór de 1ste run zal een VERPLICHTE briefing voor alle piloten worden gehouden.
De start zal in golven worden gegeven, op aangeven van de aanwezige standcommissarissen. - Aan het einde van elke sessie, zal de zwart/wit geblokte vlag gezwaaid worden voor het ingaan van de pitlane. Deze vlag geeft het einde van de sessie aan en verplicht tot onmiddellijke terugkeer naar de pitlane, zonder afremmingsronde.
- In geval van nood, zullen de rode signalisatielichten aangestoken worden en zullen de vlaggen gezwaaid worden door de organisator over het volledige circuit. Van zodra de rode lichten aangaan moet elke deelnemer vertragen en meteen aan gematigde snelheid terugkeren naar de paddock via de pitlane van de boxen.
- Tijdens de duur van een SESSIE mag een deelnemer slechts halt houden in de pit lane, nooit op het circuit. Bij het opnieuw oprijden van het circuit, zal de deelnemer strikt de instructies van de standcommissarissen aan de uitgang van de pitlane opvolgen.
- Een deelnemer met pech op het circuit of die het slachtoffer is van een valpartij
kan enkelmoet verplicht wachten om teruggebracht te worden door een voertuig van de organisatie. Het is ten strengste verboden het circuit in tegenwijzerzin op te rijden, op straffe van onmiddellijke uitsluiting. - De maximumsnelheid in de pitlane bedraagt 60 km/u. De maximumsnelheid in de paddock is 10 km/u. Op verschillende plaatsen zullen radarcontroles worden uitgevoerd. Elke deelnemer die zich niet aan deze beperkingen houdt, zal bij de eerste vaststelling met een geldboete van 50 € krijgen en zal uitgesloten worden na de tweede vaststelling.
- De organisator kan een deelnemer die een gevaar betekent door zijn rijgedrag of door de slechte staat van zijn motor uitsluiten, zonder enige schadeloosstelling.
- Elke deelnemer moet zich schikken naar de instructies en aanwijzingen die hem door de organisator of stand- en baancommissarissen worden opgelegd. Deze laatsten geven hun aanwijzingen met behulp van vlaggen en/of signalisatielichten (zie beschrijving hieronder).
- De dagen zijn bedoeld als trainingsdagen en niet als race. Geen enkele vorm van agressiviteit van de piloten wordt toegestaan. De organisatie vraagt respect van alle deelnemers tijdens inhaalmanoeuvres. De traagste piloot houdt zijn lijn aan, de snelste piloot dient op te letten tijdens het inhalen.